קיבלנו מתנה מהטבע

אולי כרגע זה לא נראה כך, כולם חושבים על פרנסה, בריאות, ודואגים לעתיד אבל הטבע העניק לנו מתנה. כמה פיללנו להזדמנות חדשה? לחיים טובים יותר? ובכן, הטבע מעניק לנו הזדמנות, לחשוב מחדש על העולם. על ההתנהלות הכי בסיסית שלנו בכל תחומי החיים. למשל – חינוך. בואו נודה על האמת, אנחנו לא מרוצים מהחינוך שילדינו מקבלים. אנחנו רואים כמה הם הולכים בחוסר חשק לבתי הספר, כמה המערכת זקנה ולא רלוונטית, ואיך שהילדים שלנו לא מממשים את הפוטנציאל שלהם מבחינה לימודית ואנושית. איך מיהלומים של סקרנות ותום, הם הופכים לצעירים כבויים, גסים ומשועממים. 

בואו ניקח את ההזדמנות שנתנה לנו – עידן חדש שנכנסנו אליו – ונעריך מחדש מה הילדים שלנו צריכים, ומה אנחנו יכולים לתת להם. מערכת החינוך בצורתה המוכרת, התהוותה במהפכה התעשייתית, שם היו צריכים להכשיר פועלים במהירות, ולתת להם ידע, ויכולת חשיבה בסיסית כדי לתפקד כעובדים צייתנים בקווי ייצור במפעלים. וזוהי מהותה עד היום, לכן ראוי לחלוטין להעריך מחדש את מערכות החינוך מהיסוד. בעבר ידע היה נחלת מעטים, ולכן הענקת השכלה היה נכס חשוב, אבל כיום כאשר ידע ומידע פתוחים ונגישים לכל, הגישה צריכה להיות שונה. מעבר לידע בסיסי לכל ילד, הדבר הנחוץ ביותר בעולם המודרני הוא, שתהיה להם יכולת חשיבה עצמאית. לתת להם כלים שיוכלו לאבחן מידע, ובעיקר להבחין בין אמת לשקר, בין טוב לרע.

עברנו ללימודים מרחוק ולכיתות קטנות יותר

אם כן, למה צריך בתי ספר? כדי לחנך. כדי לעזור להם להתפתח, ולהיות בני אדם טובים. כיום הדגש הוא על ההשכלה. חוסר הסמכות ההורית והפדגוגית, הותיר ואקום בחיי ילדינו, אשר בלית ברירה מתמלא עי גורמים, אשר כלל לא ראויים לכך בהתנהלותם הנוכחית. כלי התקשורת, המדיה והרשתות החברתיות. התוצאה היא, שילדינו גדלים להיות אנשים חסרי גבולות, נהנתניים, ובעיקר סובלים מיחסים וקשרים לא בריאים. בתי הספר, הפכו להיות חממה ליחסי אלימות פיזית ומילולית, השפלה, חרמות וריבים.

הכיוון הווירטואלי, יחד עם החלוקה לכיתות קטנות, נותן להם אפשרות להתקשר בצורה חדשה, איך להתנהל ביחסי אנוש, להתנהל בקונפליקטים ובעיקר לעזור להם להתחבר. להיות חברים ובני אדם טובים. אין שום דבר שהם צריכים לו, ומשוועים לו יותר מזה. תארו לכם עולם חדש, שבו נרתום את הסקרנות הטבעית של הילדים לחקור את העולם, נלמד אותם איך הוא מתנהל, ואיך הם יכולים להשתלב בו, ביחד עם חבריהם. במקום הוראה פרונטלית של חומרים לא רלבנטיים, הם יחקרו את העולם, יבלו יותר בטבע, יתעמקו בתחומים שהם נמשכים אליהם אינדיבידואלית באופן טבעי, ובעיקר הם יהנו להיות ביחד, שמחים ומאושרים. הטבע נתן לנו את המתנה הכי יפה – הזדמנות לתקן ולרפא את הקשרים והיחסים האנושיים. בואו נתחיל מהילדים שלנו.