עבודה מהבית אתגרים והזדמנויות

השנה האחרונה הביאה איתה גלים רבים של שינויים, במיוחד בחברה הישראלית ה"סחבקית" המחבקת והקרובה, כולנו נצטרכנו להתרגל אל ריחוק חברתי ועבודה המתבצעת מהבית. לא רק הריחוק החברתי הפך להיות דבר שבשגרה אלא גם העבודה מהבית הפכה להיות אחת מצורות העבודה הנפוצות כיום, ולתקופה זו דורשת עבודה מהבית מצטרפות גם לא מעט הזדמנויות ואתגרים. האתגר מתחיל משלב חיפוש העבודה מה שהביא להתפתחות תעשיית ראיונות העבודה בזומים והמון מידע כללי כמו גם טיפים עבור ראיון בזום.

סדר וארגון

אחד האתגרים המשמעותיים ביותר בעבודה מהבית וגם מהראשונים שתתקלו בהם, יהיה הסדר והלוז שלכם. משפחות רבות עברו אל מתכונת הזום דבר שלא הוסיף גם לעובדים מהבית, לכן הסדר והארגון הינם דבר חשוב גם להורים עובדים וגם לאלו שאין להם עוד ילדים. ראשית עליכם לסדר לוז יומי, כזה הנשען על השיעורים של הילדים אם יש או על משימות/ פגישות שאתם אמורים לבצע. כך תוכלו לקבל סדר יום ולא תסחפו אחר פעולות אשר יוציאו אתכם מפוקוס בזמן העבודה. שנית עליכם לדאוג לסדר סביבכם ולא להגרר לסביבה "ביתית" מדי, כך שהתנהגו כאילו שאתם יוצאים ליום עבודה, החליפו בגדים סדרו את המיטה שישנתם עליה ודאגו לשמור על עמדת עבודה נקיה ומזמינה. 

שמרו על קשר

מחקרים רבים שהתפרסמו בזמן הקורונה מראים על ירידה בפרודוקטיביות של העובדים, חלק לא קטן  של מחקרים מראה קשר ישיר בין תחושת הבדידות שמתלווה לעבודה מהבית לבין היכולות של העובד. לכן כאשר אתם עובדים מהבית זכרו שלא רק להישאר בקשר עם הבוס שלכם או לדבר בצ'ט של הזום עם שאר העובדים, נסו לשמור על קשרים חברתיים גם בזמן העבודה. תחושה של בדידות בזמן העבודה יכולה להיות לא נעימה, לכן השתדלו לשמור זמן בתוך הלוז שלכם, עבור הפסקות קצרות ונסו לתקשר עם קולגות לעבודה או חברים.

אתגר המקרר

עבודה מהבית כמו שציינו קודם פוגעת ללא מעט עובדים בסדר היום, כך שאם התרגלתם אל הפסקת צהריים ובה יכולתם לאכול בשקט ללא כל הפרעות, בבית המצב יכול להיות שונה. כאשר אנחנו עובדים מהבית אין לנו בוס שיגדיר לנו שעות שבהם כולם יוצאים להפסקה ואנחנו יכולים לנשנש כמה שנרצה, לכן חשוב לדאוג גם לסדר בארוחות ולקבוע ארוחת בוקר, נשנוש לפני הצהריים וארוחת צהריים מזינה. כל אלו יעזרו לכם גם לשמור על רמת ריכוז גבוהה וגם לשמור על תחושת שובע.