השוואה בין בתי השקעות

כסף השוכב היום בחשבון הבנק יתקשה להניב תשואות גדולות לבעליו, מכיוון שישנם מעט מסלולים אותם  מציעים הבנקים השונים בישראל, אשר ניתן להרוויח מהם ריביות או תשואות מכובדות. עם זאת נראה כי בשנים האחרונות צצים להם עוד ועוד בתי השקעות שונים, המאפשרים לכסף ששוכב בבנק לצבור תאוצה ולהרוויח כמה אחוזי תשואה. כל בית השקעות מורכב מסוגים שונים של השקעות, עליהם אחראים כמובן מגוון אנשי מקצוע שכל תפקידם הוא ללמוד את השווקים המתאימים לכל מסלול השקעה. אך רגע לפני שמפקידים את הכסף בידיים שככל הנראה מנוסות, מומלץ לבצע השוואה בין בתי ההשקעות הקיימים ולבצע את הבחירה הנכונה.

כיצד לבחור?

  • עלויות
    ניהול כספים של לקוחות הוא בהחלט עבודה לא קלה בכלל, לכן גם כל בית השקעות גובה עלויות ניהול באחוזים שונים. לכן מומלץ להכיר עד כמה שניתן את עלויות הניהול השונות בכל בית השקעות ולהבין את עלויות ההשקעה הנוספות.
  • תשואות לאורך זמן
    תשואות עבר של בתי השקעות לא יכולות להבטיח על תשואות העתיד, עם זאת בהיכרות עם בתי השקעות מומלץ להכיר לא רק את תשואות השנה האחרונה, אלא את ביצועי בית ההשקעות לאורך חמשת השנים האחרונות.
  • זמני משבר
    ניהול נכון בזמן משבר מעיד על יכולת ניהול מעולה של השדרה הניהולית ושל בית ההשקעות בכלל, לכן מומלץ להכיר את נתוני בית ההשקעות גם בתקופת ה"סאב פריים" לדוגמא.

בתי השקעות מובילים

  • אלטשולר שחם
    אחת מבתי ההשקעות הגדולים במדינה וחולש על כמעט רבע משוק קופות הגמל המקומי, יחד עם ניהול נכסים בשווי של מעל ל200 מיליארד שקלים אלטשולר שחם נחשב לאחד מבתי ההשקעות המוביל בחמש השנים האחרונות.
  • מיטב דש
    בית ההשקעות הפופולרית במדינה, בעל כמה מסלולי השקעה כמו קופות גמל ופנסיה ובשנה האחרונה נרשמו תשואות שנעו בין במספרים דו ספרתיים כמו 12% במסלולים הסולידיים ובמספרים נאים בשאר המסלולים.
  • הלמן את דובי
    בית ההשקעות שנרכשה על ידי קבוצת הפניקס, רשמה די ניכרת במסלולים חשופי מניות, אג"חים כללים ואף עשתה זאת בפער די גדול משאר בתי ההשקעות.