השלמת סידן לעצמות בצורה מלאכותית

אחד המינרלים החשובים בגוף שלנו הוא ללא ספק הסידן, הוא נחשב לאחראי עבור מערכות רבות בגוף שלנו ומסוגל לעזור בתפקודן של מערכת העצבים ובשמירה על מבנה העצמות והשלד. אך לא מעט אנשים זקוקים לתוספת קטנה של סידן, מקרים כאלו עלולים לנבוע לעיתים ממצבים בריאותיים שונים אבל כיום ישנם מגוון רחב של תוספים שונים שיוכלו למנוע המחסור בסידן. מחסור זה מתבטא בלא מעט כאבים שונים ועלול לגרום לסובלים ממנו לחוסר נעימות, ולעיתים אף לפגיעה של ממש בשגרת החיים ולכן הטיפול במחסור בסידן צריך להיעשות בדחיפות וללא דחיות.

מתי חשוב להשלים סידן?

מקרים של השלמת סידן יכולים להתבצע בכל שלב ובכל גיל, שכן בגיל ילדות והתבגרות ילדים זקוקים לכמויות די גדולות של סידן על מנת לפתח את שלד העצמות ולדאוג לצמיחה של השיניים ומערכת העצבים. חשיבות הסידן איננה מסתיימת רק בגדילה, גם כאשר אנו בתקופת הגיל השלישי לחיינו נזדקק לכמות די גדולה מהממוצע של סידן. הסיבה לכך היא כי מחצית מבני הגיל השלישי סובלים ממחסור חמור של סידן ואם לא די בכך, גם בהבאת חיים אל העולם הדבר כרוך במחסור בסידן. הריון דורש לא אחת מהאם אשר נושאת את העובר לצרוך יותר סידן, זאת בשל התפתחות השלד של העובר ובמקרים של מחסור בסידן גוף האם עלול להיפגע.

תוספים מלאכותיים

כיום ישנם מגוון רחב של תוספים שונים וקיימים מסיבות שונות, החל מאי סבילות ללקטוז ואי יכולת לספוג מוצרי חלב ובעיקר את מינרל הסידן. במקרים של מחלות מעי שונות, הסידן עלול לא להיספג כראוי דרך מזונות טבעיים ועל כן הצורך בתוספים מלאכותיים. השוק כיום מלא בתוספים מלאכותיים, החל כאלו המבוססים אצות ועל עוד חומרים אחרים. עם זאת בבחירה וחיפוש אחר התוסף המושלם עבורכם, מומלץ לוודא את הכמות שמצוינת בכל טבילה אל מול הכמות לה אתם זקוקים וכמובן את יכולת הספיגה של הכדור. אך מעל לכל אלו חשוב לזכור כי מומלץ לבצע בדיקות דם ולוודא כי אכן המינרל שאכן חסר הוא סידן וכי תוסף תזונה יהיה מעולה כחלק מהטיפול עבורכם.