עבודה מועדפת אחרי צבא

1. להישאר בתחום

חיילים משוחררים רבים בוחרים להמשיך ולשרת את מדינת ישראל באמצעות תפקידים בשירות המדינה. תפקידים אלה יכולים להשתרע על סוכנויות ומחלקות ממשלתיות שונות, ומציעים הזדמנויות לתרום לרווחת החברה. תפקידים בשירות המדינה נעים בין משמר בתי הכנסת, עבודות אבטחה, משמר בתי המשפט ועוד שלל תפקידים ביטחוניים אשר יוכלו לשלב בין הערכים הצהליים לבין עבודה מועדפת ומהנה עבור חיילים משוחררים. התייעצנו עם המומחים של https://www.isrotel.co.il/careers בנושא.

2. אבטחה ואכיפת חוק: שמירה על קהילות

כותרת משנה: שמירה על בטיחות ואבטחה

מעבר טבעי עבור חיילים משוחררים רבים הוא לתפקידי אבטחה או אכיפת חוק. לישראל יש ביקוש חזק לאנשי אבטחה, לרבות חברות אבטחה פרטיות, סוכנויות לבקרת גבולות וכוחות משטרה. חיילים משוחררים מוצאים לעתים קרובות את הכשרתם הצבאית והמשמעת שלהם בעלי ערך רב בתחומים אלה.

3. שירותי בריאות ומקצועות פרא-רפואיים: הצלת חיים

כותרת משנה: קריאה חמלה

עבור אלה עם תשוקה לבריאות ולעזור לאחרים, קריירה במקצועות הרפואה, הסיעוד או הפרא-רפואיים עשויה להיות בחירה מספקת. הרקע הצבאי שלך יכול לספק בסיס חזק לתפקידים אלה, תוך שימת דגש על עבודת צוות, קבלת החלטות מהירה ויכולת הסתגלות.

4. הנדסה וטכנולוגיה: בונים את העתיד

כותרת משנה: לחדש וליצור

תעשיית הטכנולוגיה המשגשגת בישראל מציעה הזדמנויות לוותיקים בעלי כישורים טכניים. בין אם בפיתוח תוכנה, אבטחת סייבר או הנדסה, יכולות פתרון הבעיות ותשומת הלב שלך לפרטים שנרכשו במהלך השירות הצבאי יכולים להיות נכסים במגזר המתפתח במהירות.

5. עסקים ויזמות: לרדוף אחרי החזון שלך

כותרת משנה: נתיב משלך

חיילים משוחררים רבים מגלים רוח יזמית ובוחרים להקים את העסקים שלהם. המשמעת, המנהיגות והנחישות שפותחו במהלך השירות הצבאי יכולים לשמש בסיס איתן ליזמות. תוכניות ומשאבים שונים זמינים לתמיכה בבעלי עסקים שואפים.

6. חינוך והכשרה: עיצוב מוחות צעירים

כותרת משנה: העברת ידע

אם יש לך תשוקה לחינוך ונהנית לעבוד עם צעירים, קריירה בהוראה או הכשרה עשויה להיות הייעוד שלך. הניסיון שלך במנהיגות ובתקשורת אפקטיבית יכול להיות בעל ערך רב בתפקידים אלה.

7. מלכ"רים ושירותים חברתיים: עושים הבדל

כותרת משנה: השפעה על חיים

חיילים משוחררים עם תחושת אחריות חברתית חזקה מוצאים לרוב הגשמה בעמותות ובשירותים חברתיים. תפקידים אלו מאפשרים לך להשפיע לטובה על חייהם של אנשים וקהילות נזקקים.

8. פיתוח מקצועי ושיפור מיומנויות: הכנה להצלחה

כותרת משנה: השקיעו בעצמכם

ללא קשר למסלול הקריירה שבחרת, פיתוח מקצועי מתמשך ושיפור מיומנויות הם חיוניים. שקול להמשיך בחינוך, הסמכות או תוכניות הכשרה נוספות כדי להישאר תחרותיים בתחום שלך ולפתוח הזדמנויות חדשות.