העצמה נשית בקורונה

בעולם שמים לב שנשים מנהלות את המשבר העולמי חסר התקדים בהצלחה יתרה, וקצת אחרת – בצניעות, ברגש וענווה, תוך שימוש באינטליגנציה רגשית והבעת הזדהות ואמפתיה עם מה שעובר על הציבור. משבר הקורונה העצים את הצורך בהנהגה נשית או לכל הפחות בשיתוף פעולה במערך קבלת ההחלטות. הוכח שנשים טובות הרבה יותר בלנתב את המורכבות של הדברים ולחשוב בגמישות. כיום לא יכול להיות שלא יושבות נשים במנגנון קבלת ההחלטות. ראינו שאיפה שנשים מנהלות את המדינה אין קורונה. בעיתונים וברשתות החברתיות מדברים על האנושיות והחמלה של ראש ממשלת ניו זילנד, החדות והנחישות של ראש ממשלת טייוואן וסגנון הניהול הייחודי של קנצלרית גרמניה.

ובתוך הבית, האישה הפכה לעיקר הבית. היא יודעת לסדר את הבית בהתאם למצב השינויים שחלים עלינו בזמן האחרון. אשה יודעת להרגיש את האחר ולפי זה לדאוג שהמשפחה תרגיש טוב, שלא יחסר להם כלום. למשל, הצריכה שלנו השתנתה. בעקבות הקורונה מבשלים יותר, מנקים יותר, סדרה עדיפות השתנה בכל משפחה. 

אצלי, הרגשתי שאני ממש 'מנווטת את הספינה'. דאגתי להכניס יותר דברים מפנקים לבית, להכין מאכלים מיוחדים, האווירה בבית משתנה בהתאם לאשה. אם האשה במצב רוח לא טוב אז גם המשפחה תרגיש כך. אצלי בבית יודעים לפי הבישולים שלי. ככל שהשקעתי יותר אז מצב הרוח שלי שמח. אני זוכרת איך אהבתי ללכת להורים שלי ז"ל ולטעום את המאכלים שלהם. זה נתן לי המון. 

היום כאשר אני מבשלת אני מנסה לשחזר את הטעמים של ההורים שלי, חלקם אפילו בהצלחה רבה. השנה האשה היא שתוביל את כולם למקום טוב יותר, אמיתי יותר, מאוזן יותר שנותן ביטחון ואהבה. בפייסבוק ניתן לראות שפתחו המון קבוצות של נשים שמתחברות לכל כך הרבה נושאים שונים ומגוונים ונותנות המון טיפים ועזרה אחת לשנייה, התקווה שלי שנצליח לממש בינינו כזאת אחדות, סבלנות, אהבה ואמפתיה כמו שאנחנו עושים עם ילדינו.